9 Ağustos 2012 Perşembe

Horikoshi Lisesi ~Japonya'nın Beverly Hills'i~

Bu yazımda Yamada Ryosuke, Akanishi Jin, Yamashita Tomohisa, Matsumoto Jun gibi bir çok Johnnyslinin, diğer şirketlerden sanatçıların ve bir çok sporcunun mezun olduğu bir nevi Japonya'nın Beverly Hills Lisesi'ni yani Horikoshi Lisesi'ni tanıtacağım. 

Dediğim gibi bayağı ünlü bir okul olmasına rağmen hiçbir yerde Türkçe bilgiye rastlamadım. "Neden ben tanıtmıyorum?" diye sordum kendi kendime. :D Yaptığım ufak çaplı bir araştırma sonucu bu okulu son derece "manyak" bir okul olarak tanımladım. Öyle katı kuralları var ki... :D Diğer Japon okulları da böyleyse Japonya'da okuma hayalim bitti demektir. :D Neyse, az sonra siz de bana hak verirsiniz sanırım. :P



Özel Horikoshi Lisesi (堀越高等学校), adından da anlaşılacağı üzre Japonya'da özel bir lisedir. Nanako, Tokyo'da bulunmaktadır. 1923 yılında Chiyo Horikoshi tarafından kurulmuştur. Japon ünlüler camiasında pek popüler bir okuldur.

Okul, üniversiteye devam etmek isteyenler, sporla ilgilenenler ve ünlüler olmak üzere üç bölüme ayrılmıştır.

Son derece tuzlu bir okuldur. Boşuna ünlüler gitmiyor yani. :D

Fiyat listesini de buldum. Buyrun efenim.

Sınav Ücretleri: 30.000 Yen = 680 TL (Bu ödeme sadece ilk yıl yapılıyor.)
Giriş Ücreti: 450.000 Yen = 10.000 TL (Bu da sadece ilk yıla mahsus.)
Okul Ücreti: 546.000 Yen = 12.390 TL (Her yıl ödenmesi zorunlu.)

3 Yılda Ödenecek Toplam Miktar: 59.000 TL
(Okulun verdiği hizmetlerden yararlandığı için de her yıl para yatırılıyormuş, okul ücretinin dışında.)

Şu an beni paragöz bir insan olarak görüyor olmalısınız. :D

Geldik okul kurallarına... :P

Kural 1- Öğrenciler bir ilişki yaşayamaz, ilk kural bu. Eğer olur da ilişkileri olursa ve öğretmenler tarafından fark edilirse önce ayrılmaları isteniyormuş, ayrılmazlarsa okuldan atılıyorlarmış. Ayrıca bir kız ve bir erkek okulda kolay kolay konuşamazmış. Bu kural en sevdiğim kural oldu sanırım. :D

Kural 2- Okul CCTV (Güvenlik kamerası da diyebiliriz.) ile donatılmış. Ünlüleri korumak adına olmalı. :D

Kural 3- Cep telefonu kullanımı kısıtlıymış ve nadiren izin veriliyormuş.

Kural 4- Öğrenciler okul ücretlerini ödemek zorunda. Öğrenciler zengin olmak zorunda da denilebilir sanırım. :D

Kural 5- Abur cubur yemek ve satın almak yasakmış. Bana en garip gelen kural bu oldu sanırım. :D

Kural 6- (Sadece idoller için geçerliymiş.) Öğrencinin eğer bir süre için saçlarını boyatması gerekiyorsa ne kadar süre saçlarının bu renkte kalması gerektiğine dair bir form dolduruyormuş ve süresi bitince saçlarını siyaha boyamak zorundaymış.

Uzun uzun okulun yıllık planını yazmak istemiyorum. Eminim siz de sıkılırsınız. :D Bu yüzden onun yerine bu okulda okumuş ya da okuyan Johnnyslilerin bir listesini yapayım.

Akanishi Jin
Akasaka Akira
Arioka Daiki
Chinen Yuri
Domoto Koichi
Domoto Tsuyoshi
Ikuta Toma
Kitayama Hiromitsu
Kusanagi Tsuyoshi
Matsumoto Jun
Morimoto Ryutaro (Eski Johnnysli)
Nakajima Yuto
Sato Shori
Tanaka Juri
Tanaka Koki
Tegoshi Yuya
Yabu Kota
Yamada Ryosuke
Yamashita Shoon (Eski Johnnysli)
Yamashita Tomohisa
Yaotome Hikaru

Şimdi de bu Johnnyslilerin okul yolundaki fotoğrafları geliyor. :P



Matsumoto Jun


Chinen Yuri, Arioka Daiki ve Yamada Ryosuke


Ya-ya-yah olmalı sanırım.


Chinen Yuri, Arioka Daiki, Yamada Ryosuke


Yabu Kota


Arioka Daiki ve Yamada Ryosuke


Chinen Yuri


Tanaka Koki


Yamada Ryosuke ve Nakajima Yuto


Chinen Yuri (Mezuniyet töreninde.)


Yaotome Hikaru


Morimoto Ryutaro



Yamashita Tomohisa ve kim olduklarını bilmediğim yanındakiler. :D

6 yorum:

  1. Shirushi tek kelime ile bayıldım yazına! Çok iyi yapmışsın tanıtmakla :D Fiyatları gördüğümde ilk verdiğim tepki "OHA" oldu. :D Kuralları gördüğümdeyse "oha" tepkim o kurallara verdiğim tepkilere yönelik solda sıfır kaldı :P :D Sanırsın askeri kamp! :O Bir de şu bölüm seçme olayı garibime gitti. Nerede benim güzel ülkemin MFleri, TMleri... :D Bu arada fotoğraflar içinde ayrıca teşekkür edeyim koyduğun için :D Pi'nin o fotoğrafını hiç görmemiştim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de fiyatları gördüğümde aynı tepkiyi verdim. :D Haremlik selamlık yapmış resmen adamlar bir de. :D Para vererek işkence çekmek tam da bu olsa gerek. :D Bu yazıyı yazdıktan sonra gerçekten okulumu çok sevdiğimi anladım. :D

      Teşekkür ederim yorumun için. ^^

      Sil
  2. Fiyatları okurken sınav ücreti kısmını ,okul ücreti olarak anladım baştan iyi normalmiş dedim fiyatı,sonra aşağıya doğru gözüm kayınca,ne kadar da körmüşüm onu anladım:DD

    Burda okuyan jhonnyler ya doğuştan zengin yada kazandıkları parayı buraya yatırıyolar.

    Kuralların bazıları cidden bayağa tuhaf,bu yasaklar öğrencilere cazip gelmiyomu mu acaba,yasak olan şey insana daha tatlı gelir ya:D şu abur cubur olayıda aslında sağlık açısından güzel ama öğrencisin yaa ,abur cuburu öğrenciyken yemicende ne zamam yicen:DD

    Konu için teşekkürler^^,Pinin fotosunu bende görmemiştim daha önce^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınav ücreti okul ücreti olsaydı tuzlu demezdim sanırım. :D

      Kazandıklarını buraya yatırıyor olmalılar bence de. :D Hayır ben olsam bir devlet okulunda okur, 3 yılda o okula sayacağım parayla bir ev alırdım. Johnny-san'ın işine akıl sır ermez, geleceğe yatırım yani. :D

      Rica ederim, yorumun için de teşekkür ederim. ^^

      Sil
  3. Tanıtım için teşekkürler, türkçe bilgi olması iyi olmuş :)

    Şu herkesin şaştığı fiyatlara ben ters açıdan şaştım. Bir basamak eksik yazılmış olabilirler mi? Çok ama çok düşük o ücret. Hele ki Japonya gibi bir ülke için. Böyle bir okulda çocuk okutmak için toplamda 60 bini memur adam bile gözden çıkarır. İsterseniz şuna bir bakın :
    http://www.sabah.com.tr/Ekonomi/2011/06/09/en-pahali-ozel-okul

    Bir de kızlarla erkekler konuşamaz kuralı pek doğruymuş gibi gelmiyor. Hoş da değil zaten.

    Bu arada, Shiruishi listene Kitayama Hiromitsu'yu da ekle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. :) Yorumun için de teşekkürler ayrıca. :)

      Belki de eksik yazılmıştır, bilemem. Fakat yazan buydu. Yen cinsinden yazıyordu, ben de TL'ye çevirdim. ^^ Ben orada yazanların yalacısıyım yani. :D

      O kural bana saçma gelmişti başta ama genelde idollerle dolu bir okul olduğundan bence doğru olma ihtimali yüksek. Ajansların da bu gibi kuralları var ya zaten. Johnnys'in 24 yaşına kadar evlenememe kuralı gibi mesela. ^^ O yaşı geçmemiş ve bir kız arkadaşı olanlar da pek hoş karşılanmıyor zaten. Dediğim gibi, idoller olduğu için doğru olabileceğini düşünüyorum ben.

      Kitayama da mı Horikoshi mezunuymuş? O.o Bunu bilmiyordum. Teşekkür ederim, ekleyeyim hemen. :)

      Sil